In 2024 hebben we verder geïnvesteerd in de informatievoorziening van de gemeente. Dit is belangrijk om onze dienstverlening aan inwoners en bedrijven te verbeteren en aan te passen aan de snelle ontwikkelingen in technologie en wetgeving.
We hebben gewerkt aan het digitaliseren van onze diensten, zodat inwoners en ondernemers zaken makkelijker en sneller kunnen regelen. Een voorbeeld hiervan is de BinnenBeter app. Ook hebben we stappen gezet om onze informatiehuishouding beter te organiseren, waaronder de cloud migratie van het zaaksysteem en het digitaliseren van dossiers. Aan de hand van vastgestelde beleidsstukken wordt op verschillende gebieden gewerkt aan de kwaliteit van de informatiehuishouding. Dit zorgt ervoor dat we kunnen gaan voldoen aan nieuwe wetten en regels en dat informatie goed bewaard en toegankelijk blijft. Hiervoor is onder andere anonimiseer software uitgerold binnen de organisatie.
Daarnaast hebben we geïnvesteerd in ons informatiemanagement. De complete hardware infrastructuur is vervangen en rationalisering van enkele applicaties heeft plaatsgevonden. Dit helpt ons om efficiëntere keuzes te maken en beter samen te werken binnen de organisatie. Door gezamenlijk te kijken naar grote wijzigingen op het gebied van informatievoorziening is meer inzicht gekomen in het applicatielandschap en projecten die uitgevoerd (gaan) worden. Ook hebben we het project "Werken aan kwaliteit" (ZaakGericht Werken) voortgezet om onze werkprocessen te verbeteren.
Met deze stappen hebben we verder gebouwd aan een moderne, veilige en toegankelijke digitale gemeente.